onsdag

Sjuk i fittan..

..eller nej, inte egentligen, det är bara ett ord jag lagt mig till med, fitta alltså. dålig vana kanske? 

Men ja, jag är sjuk. Sov väl elva timmar i natt och snorade jävel (man sväljer en halv liter snor varje dag lärde jag mig idag på Hjärnkontoret).
Har legat i sängen hela dagen med undantag för korta transportsträckor mellan vardagsrumssoffan,  mammas säng och tekokaren. 

Med en sovande pudelnos i armvecket och dubbla duntäcken virade runt mig har jag försjunkit i en deckare av Stieg Larsson, "Män som hatar kvinnor". 
Håller på med bok nummer två av tre nu.

I början var det mest ett tidsfördriv som skulle förinta mina tankar på den ständigt ökande högen av läxor på grund av min frånvaro från skolan den här veckan. Ju mer jag läste blev det bara mer och mer spännande, jag kan inte hjälpa att jag är en sucker för små behändiga pockets med hemska mord och snygga deckarbruttor i.

Nåja. Sara har chillat här idag och lyst upp min tillvaro en smula.
Ska väl smitta ner henne inatt.
Äh, det där lät porrigare än jag tänkt, med tanke på titeln på det här inlägget.

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar