måndag

look up, look up, The Stars!


varför kan jag inte sova
logiskt sett borde jag vara astrött efter knappa fem timmars sömn igår morse
eller när det nu var men min kropp vill inte somna.
så jag lyssnar på "the stars" med patrick wolf på repeat som godnattvisa,
kommer på smarta och puckade ideer i min halvdvala
och får ångest över varför jag inte sover.

En smart ide jag kom på ikväll är att jag ska skaffa mig en fågel. de är jävligt snygga, nästan magiska på nåt sätt tycker jag, de kan flyga! (haha ni märker hur flummigt trött jag är va)
men jag menar det, de är så vackra. jag skulle ha en näktergal i en gammaldags bur i mitt rum, och så kunde den få flyga omkring och landa på mitt finger ibland.

Jag hade faktiskt en undulat när jag var liten som hette Ozzy (så går det när hårdrockspappan själv får bestämma). Hon satt på mitt finger i buren, flög fritt och gosade med sin spegelbild.
Vi blev allergiska hela bunten efter några år, gav henne till våra kusiner och när jag kom och hälsade på sträckte jag glatt in mitt tioråiga knubbiga finger i buren varpå hon flaxade skrämt runt och bet mig med sin vassa jävla näbb.

Men jag kan uppfostra en fågel goddamit!
En brun som matchar mitt hår ska jag ha.
En riktig, inte en låtsas i flirtkula och fjädrar,
som de jag nu nålar fast i min luggfläta.

Sen kom jag på en dum ide också vilket innebar att jag ska börja skära mig igen, det var ju ändå jävligt länge sen sist och det vore kul att komma ihåg hur det känns. Dessutom är det råsnyggt med skärsår på folk, det är så chockerande på något sätt. Med "folk" menar jag inte fula emos utan på snygga fashionmänniskor, ni vet såna med stora moderiktiga pälsmössor och assymetriska plagg från fifth avenue shoe repair.
Fast det var väl som sagt en dålig ide.

nej nu gör jag ett nytt försök, John Blund why do you HATE ME

2 kommentarer: