fredag

ta det piano


har en ny vän som ska följa mig på alla fester hädanefter.
det är ett litet trevligt piano med halvtrasiga batterier, 
men den kan spela både bjällerklang och nån beethovenlåt.

festen jag hamnade på ikväll var på ersboda och såklart kom polisen.
det var coolt. de var skitlånga.


pratade med Grön idag och kom fram till att han är smart egentligen.
och så kom jag fram till att vad som gör en människa smart 
är om de lyssnar på andra.
de kan ha hur dumma åsikter som helst 
men huvudsaken de kan erkänna att de har fel.
eller att de iallafall inte sett saken ur den synvinkeln, 
eller bara lyssna, helt enkelt, 
utan att hålla med.

vilket betyder att jag inte är smart 

1 kommentar:

  1. jag lovar att det egentligen var så här

    "hehehe, jag är två meter ;;););););) vill du....umgås? ;);););););;);"

    fint att ses förresten!

    SvaraRadera