fredag

Ikväll geggar jag in mig, sara och frida med bananer, avokado, honung och ägg.
Nej, det är inget möte för matfetishister utan en helt vanlig spakväll.
Ska klippa hellugg och färga håret
försöka få bort det jäkla rosa ur det
(råd till alla emos därute:
färga aldrig håret rött för det försvinner ALDRIG).

ställde ut bilder idag på Sagateatern, vernissage imorgon lördag.
Jag kommer inte kunna sova inatt av all ångest.
Vi har målat självporträtt. Jag vil inte ställa ut mitt egentligen.
Inte för att det är fult, tvärtom, men jag, håll andan allihopa:
röker på bilden.
Vad ska mamma säga?!

Minns bara september efter sommar06
(ett känt begrepp för mig och sara, sommar06 bestod av fylla,
cigaretter och mer fylla)när mamma ringde och sa
att hon visste att jag rökte, hon hade känt lukten
på mina underkläder och det var tydligen tobak där.
Hur fan går det till?
Sen var jag ju assmidig när jag förklarade att
"mamma jag feströker ju bara".
När jag lagt på kom jag på att hon
inte visste att jag festade heller.
Herregud, pucko.
Jag borde lära mig stå för mina handlingar.

Apropå insikter och att bli smart hade jag mitt allra sista familjesamtal på bup idag. Satt med tårar i ögonen och en stor klump i magen för jag kommer faktiskt sakna Barbro och Ylva. De har hjälpt mig så otroligt mycket, bup har gjort mig så himla smart. Kan inte säga det för ofta, att utan bup skulle jag nog aldrig ha klarat min äckliga lilla tonårstid av skärande i handleder och svältande av kroppen.
Det viktigaste jag lärt mig där är att inte döma mig själv eller andra.
Vi gör ju trots allt alltid så gott vi kan.
Men det viktiga är nog att tillämpa allt smart teori jag lärt mig i praktiken också. Livet är faktiskt inte ett solkigt samtalsrum med fula plastmattor, utan det handlar om att öva också.
Jag har lärt mig att övar man så kan man.
Allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar