söndag

current obsession: infected mushroom

jag blir alltid så besatt av saker och ting. just nu är det musik i stil med infected mushroom, skazi och astral projection som jag inte kan sluta tänka på.idag ska jag nog bara ligga hemma, lyssna igenom converting vegetarians några gånger och läsa sista harrypotterboken som jag fick från frida.

lista över de "obsessions" (kommer inte på nåt bättre ord) jag haft genom tiderna:

8-10 år: Belleville (lego för tjejer, med delfiner, hästar och prinsessor och klossar att bygga ihop)
11-13 år: W.i.t.c.h.(serietidning med fem tjejer som har magiska krafter och jag var verkligen sjukligt besatt, kunde peppa nästa tidning i en månad, och eftersom witch-originaltidningarna kom från italien skulle jag lära mig italienska)
13-14 år: boken FRUiTS och Japan (blev så besatt att mina föräldrar faktiskt skickade mig till japan för att få slut på mitt tjat)
14 år: Lolitamode (efterslängarna efter shoppingen i harajuku och shinjuku ledde till ett frossande i rosa, spets och krusiduller)
15 år: Poppare och pandor (satt och skrev listor på hur jag skulle gå till väga för att bli en äkta panda, aka blondera håret, gå ner i vikt hundra kilo, bli dryg mot glitterpoppare och skaffa pandavänner)

har även haft en massa små obsessions som inte har varat i mer än någon månad,
barock, popsurrealism, ganguro, gatubarn, mogwai. listan är oändlig.
plus såklart mina fyra år av att skära mina armar blodiga, jävlar vilken fancypantsy obsession!
okej, den största jag haft måste nog ha varit min lilla ätstörning. ett år av enbart MAT. om jag såg tankfull ut efter ett djupt samtal med en vän, och den frågade vad jag tänkte på var svaret alltid MAT. så enormt självupptagen, så enormt matupptagen.

jag går verkligen in för allt jag gör, vill jag göra något så gör jag det, helt enkelt. kanske borde satsa på att rädda världen?
jag skulle ju lätt klara det. fast, varför rädda världen när jag kan möblera om i mitt rosa diorparfymdoftande badrum istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar