torsdag

jag sitter här och kan inte riktigt få luft
hur djupa andetag jag än försöker ta kommer syret inte ända ut i blodet.
känner mig yr och darrig och jag kan skylla det på ångest och järnbrist tror jag

har antagligen gått och blivit hypokondriker.
började på allvar tro att jag hade lungcancer tidigare idag.
jag menar, hur många cigaretter har inte jag rökt egentligen?
jag borde ju ha dött vid det här laget.

ska försöka känna mig stolt över min insats - tjugo minuter ihållande ösregn på cykel fram och tillbaka till skolan för att gå på en enda fjuttig naturkunskapslektion där vi ritar framsidor till mappen och går igenom betygskriterier.
men jag var där goddamit, och det tänker jag fortsätta med, hur blöt och svettig jag än blir på vägen.
huvudsaken mitt hår klarar sig under huvan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar