måndag

frihet

jag hade en underbar morgon, vaknar av mig själv kvart i sex, pigg och glad. en dusch, grötfrukost och några inbakade flätor senare cyklar jag i kyliga höstluften in till stan, skurar ett golv till ljudet av franska kärlekssånger på kafet.
några timmar kvar till skolan och jag kan tillbringa dem precis som jag vill så jag går i höstsolen längs älven, plockar ett syrligt äpple i en trädgård med hjärtat i halsgropen och känner mig lagom busig och lagom fri.

frihet, något jag tänkt på.
måste det innebära att inte vara bunden till någon, till något?
måste man resa iväg långt, göra slut med sina kära och bara vara med sig själv?
nej, jag tror faktiskt inte det. är jag bunden till mina rutiner som innebär att äta på bra tider och sova på ännu bättre tider är jag lugn och pigg och balanserad. jag kan inte föreställa mig hur man ska känna frihet utan det, eftersom frihet för mig är synonymt med lycka. för att få frihet måste jag vara bunden.

kanske är jag redan en medelsvensson.

1 kommentar:

  1. Eller så är du bara into bdsm, sugar

    oh vad jag är lustig.

    SvaraRadera