fredag

nya album jag skaffat mig

N*E*R*D - Seeing sounds
Yelle - Pop Up
Hästpojken - Caligula
Jack Off Jill - Clear heartsgrey flowers
Specials - The best of the specials
Dresden dolls - No virginia
Dresden dolls - Yes virginia
Navid Modiri och gudarna - Live i Nyköping
VNV Nation - Matter and form
This Is England - soundtrack
VNV Nation - Judgement
Jeffree Star - Plastic surgery slumber party
Andrew Bird - Soldier on
Mickey Avalon - Mickey Avalon
Avenue D - Bootleg
Avenue D - As free as we wanna be
Avenue D - Eurawesome!
Marilyn Manson - Mechanical animal
Panic! at the disco - Pretty. Odd

Herregud, det blir ganska många när jag tänker efter.
särskilt med tanke på att det var mindre än en månad sen jag lyssnade på Seeing sounds för första gången och det var den första jag införskaffade.



topp tre blir:

3. Marilyn Manson - Mechanical animals
okej håll käften, jag vet att det är pinsamt. tyst sa jag.


2. mickey avalon - mickey avalon
en sönderknarkad exprostituerad white trashkille som rappar kasst och obscent om sex, lyx och bulimiska tjejer och jag kan inte låta bli att älska det. att sönderfalla så som han gjort hela sitt liv och fortfarande klara texter som denna utan att det låter helt puckat (bara lite).
"It's Mickey Avalon all up in your prom
Pissing in the fruit punch with a baby blue tuxedo on
The dopest rapper this century
I sodomized your father in a federal penitentiary
And on the day I got out
I went to your mother's house and slept on the couch"


1. Dresden Dolls - No virginia
jag har aldrig hört något som detta, som en musikal fast utan edelweiss och väderkvarnar, det här betyder faktiskt något. jag tycker det är fantastiskt när låtarna byggs upp mer och mer med hamrande piano och amandas kacklande mörka röst och jag inte kan låta bli att ryckas med och beröras av musiken. dessutom rimmar de holocaust med santa claus. bara det!
"ther'es no hitler and no holocaust
no winter and no santa clause
and yes virginia all because
the truth cant save you now"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar