torsdag

jag är söndergråten av stress och panik

tillbringar varje kväll med att skriva ner allt jag måste göra, trots att jag skrev samma sak igår
skola, jobba, läxor prov och ilämningsuppgifter samtidigt som jag vill få MVG i ALLT, planera in en inkahundpromenad mitt på dagen, flytten, skilsmässoskiten, sara, frida, stockholmsresan som innebär att jag är borta en vecka från skolan, mamma, tröjtryckargruppen jag startat och håller i, träna, hålla allt städat eftersom vi har sjutusen visningar av huset,

vara glad hela tiden
för att annars blir folk oroliga
och då blir allt ännu värre.



det regnar.
idag ska jag stanna hemma från skolan. trots ett prov i mitt favoritämne naturkunskap och en svenskaredovisning. för jag är sjuk i själen idag, en förkylning där är väl minst lika riktig som en förkylning i näsan?
och alla förkylningar botas bäst med stora koppar te, mysiga filmer och en pudel i knät.

1 kommentar:

  1. förkylning forever verkar det som, te och sitta hemma har det blivit allt för mycket. och jag orkar inte bry mig om skolan längre.

    SvaraRadera