onsdag

vill klaga! åh vad kul att klaga!

åh du hemska värld
idag klev jag upp som vanligt hur tidigt som helst och eftersom veckans mål är att promenera två långa gånger om dagen innebar det att jag fan inte fick ligga och dra mig utan upp och ut i den vackra naturen. my ass. vacker NEJ. inte lika vacker som min säng.
fortsätter med att slösa bort morgonen framför datorn, käkar dadlar tills jag spyr och myser med ture och elle interiör i soffans solsken tills det är dags att promenera dagens andra promenad, fyra km till skolan. lyssnar på rollergirl hela vägen och har två pisstrista lektioner där det enda roliga jag kommer på är att picasso var ful och pudelsex är provokativt.

sen ringer det från kafét och jag hinner knappt leda min tröjtryckargrupp förrän jag emergency-rycker in för att jobba mig till döds några hektisk men trevligt sällskapliga timmar. grejen är att eftersom jag inte pallade duscha imorse går jag runt i mina blå åttitalsbrallor som jag ärvt av pelle lindholm (blondinrassies/min pojkväns) pappa. de är INTE vackra. Sen kan ni ju tänka er hur vacker jag själv var med utkladdat smink, röda svettiga kinder efter hundra promenader, svettiga armhålor i samma linne jag sov i natten före och äckliga gympadojor. men jag överlever, det är bara kläder och jagärä snygg innerst inne. haha! snygg innerst inne, vilket fetto-peptalk.

promenerar dagens tredje jävla promenad hela vägen hem och känner lyckan.
SÄNGEN. åh älskade säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar