torsdag

gud

jag hoppas saker vänder nu.
räknar kalorier, femhundra idag och det är på tok för lite
och jag vet det.


jag bad till gud innan jag somnade. när jag ber börjar jag alltid med att rabbla två söta böner jag hade ovanför sängen när jag var liten, och jag kommer alltid kunna dem som ett rinnande vatten. sen säger jag i jesu namn amen och fortsätter med att be för alla jag älskar.
jag bad för mamma, att hon ska få lugn och inse att hon inte kan göra allting samtidigt. för pappa, att han ska klara att bo med mig. att gud ska ge signe styrka till att sluta röka så hon inte blir blind och dör, att gud ska hjälpa mig ge mer tid till min älskade pubbebror som jag träffar alltför sällan. att gud ska skicka många fina tankar från mig till pandasara på hennes födelsedag idag, att gud ska få min frida att inse vilken otrolig människa hon är. att gud ska hjälpa sara och mig med balans och ångest, jag ber verkligen gud, om du finns i bloggvärlden och ser det här nu, hjälp oss, hjälp alla. för det behövs. de fattiga barnen i afrika får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar