onsdag

listor nu igen, det är livsviktigt

jag har svårt med andningen igen
vill så jävla mycket! vill supa och dö i ett dike och skrika tills munnen går sönder och skapa och leva och dö och vara kreativ och leka och äta och svälta och skratta och gråta och andas
mest av allt vill jag andas
och göra listor över allting. jag måste göra listor.
för att få kontroll.
idag gjorde jag några stycken:

antal kalorier jag får äta idag

= 1200 stycken och det gick ju åt helvete,
äppeljävel och messmörsmacksfan på kvällen

ta med till papa-lista:
dioraffischerna
fina böcker lachapelles osv
träningscykeln
silverspegel
oanvända kläder/smycken/accessoarer
två jugendstolar-laga!

ta med till mama-lista:
just nu-kläder
anteckningsblock & viktiga saker & blabala


listorna reder upp mina tankar, är det inte vad alla människorna behöver?
reda upp sina tankar så de slipper stressa, bli glada och tillfreds igen, då är de snälla och trevliga mot varann.
alla borde göra listor.
vi börjar nu, gå och skriv en lista på allt i ditt huvud och bli glad.

3 kommentarer:

  1. håller helt klart med om att listor är livsviktiga. utan dem skulle jag nog gå under.

    SvaraRadera
  2. Speciellt såhär i "juletider" så inser man hur stor roll som listorna spelar faktiskt .__.

    SvaraRadera
  3. absolut! bra att jag inte är ensam, vi borde starta en förening haha

    SvaraRadera