torsdag

big oprah mama


en sak är då säker, det är inte lätt att försjunka i parisdrömmar och vackra bloggar när mamma inkräktar på mitt lebensraum med sin operamusik.
i min stilla frid på dass kör hon igång peter grimes-operan på full volym i rummet intill. och sjunger med gör hon, av hjärtans lust.
(och nej jag bajsar inte samtidigt som jag läser bloggar, jag tog en paus. gosh, vad tar ni mig för?)


angående bilden, så söt var hon på den förra operan som sattes upp på norrlandsoperan, poet and prophetess. att bli kostym-bestämmare på opera verkar inte vara helt fel! det är faktiskt inte fel att ha en marie antoinette till mor heller. men lite störande.

ps, dessutom sa min trettioplussiga inredarläsare just att mammas blomkrukor var fula = sant

3 kommentarer:

  1. panda! du är rolig och intelligent, jag greppar inte hela pro ana-grejen bara.

    opera kan va rätt bra...

    SvaraRadera
  2. förresten - f-n va grym bild på din morsa!! ... är det hon eller? man vet aldrig med dig :) grym bild i alla fall!

    SvaraRadera
  3. gör det! det är ju faktiskt något utav det roligaste som finns

    SvaraRadera