onsdag

magsjukeguden är min bästa vän

jaha. jag tänker inte skriva om rapar som smakar ägg och diarre i trosorna för det är fruktansvärt och jag vill sluta tänka på det. fast jag kanske ska omfamna det här som en möjlighet att gå ner i vikt, så som jag tjatat om hur bra magsjuka är får jag väl skylla mig själv. tack gud, du fixar då alltid vad jag vill!

apropå gud.
har kommit på vilken religion jag har! min grundinställning till livet och tankesätt är präglat av DBT, en terapiform med rötterna i buddhismen. acceptans, icke dömande och medveten närvaro är viktiga element i mitt huvud och mitt sätt att hantera problem. men ännu djupare i mig sitter kristendomen eftersom jag är i princip uppväxt i kyrkan, i min "mina vänner"-bok skrev jag att mina bästa vänner var mamma, pappa, gud och jesus. jag är väldigt emot fundamentalismen inom kyrkan men gud är min, så det så.
alltså är jag kristen buddhist!
med en liten släng av pro ana och wicca.
det låter väl sympatiskt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar