lördag

mest av allt: jag vill att alla ska vara lyckliga

dagens eftertanke: är det rätt att hålla på som jag och skriva om pro ana i sin blogg?
fick just en lång och smart kommentar om att det var fel. men jag kan inte låta bli att undra, har jag inte rätt att skriva vad jag tänker och tycker? eller ska jag ta mitt ansvar som god förebild istället. är det bättre att jag låtsas om att jag inte brottas med matproblem bara för att göra min omgivning glad? jag ahr faktiskt inget bra svar.

 jag vill att alla ska vara lyckliga. 
jag vill att alla ska tycka om mig.
jag vill vara duktig och snäll och smart och snygg.
jag vill att alla ska ta livet på skämt, som jag gör.
 jag hoppades folk skulle förstå att jag inte var så djupt seriös med mitt pro anande också, med tanke på att jag är snarare en åttikilospanda än en tjugosexkilos englalouise (som också visar hur sjukt det är med ätstörningar) men jag tror inte att ironin har gått fram. det tänker jag inte be om ursäkt för, för det är ert eget problem hur ni tolakr det ni läser, och jag måste få skriva det jag vill.

fuck ansvar, det är enklare så.

1 kommentar:

  1. allt är en tolkningsfråga.
    Jag menar, kolla bara på bibeln.
    Går ju att tolka på hundra miljarder olika sätt.

    SvaraRadera