söndag

clean

lyssnar på depeche modes akustiska version av låten clean och organiserar om garderoben, fram och tillbaka åker plaggen ur lådorna. upp och ner mellan galgarna.
la chapelleböcker i famnen och stressig jobbdag med blues och världens häftigaste instrument, en hammering nånting, det fanns en enda i hela sverige och det var hennes. barockt ljud, som en cittra ungefär fast vackrare. åh.






när jag gick i femman dog min klasskompis av ett hjärtfel, ingen visste att hon skulle dö av det men hon segnade ner på badrumsgolvet och bara dog. hon blev elva år.

och inatt dog marit bergman i min dröm. jag grät för att hon var död och jennytrubbel tyckte jag var jättetöntig, men jag skulle ju aldrig mer få höra i will always be your soldier och aldrig få sakna finastina på högstadiet.


jag är över det mesta nu.

4 kommentarer:

  1. hallå ojdå förlåt

    SvaraRadera
  2. gud vad jag har varit en subba i mina dar.

    SvaraRadera
  3. åh, jag menar inte så egentligen, och det spelar faktiskt ingen roll för du är så himla osubbig nu haha

    SvaraRadera
  4. nej alltså jag tog inte illa upp eller så agnes :) för jag vet ju hur det var och att jag var puckad. men jag har som börjat rannsaka mig själv lite grann och insett att jag har gjort sådär om och om igen sen dess. alltså subba.

    SvaraRadera