tisdag

texter på sistone

hittade någons dagbok när vi flyttade in. visade den glatt för pappa som blev upprörd, rev ur sidan och gav tillbaka boken till mig. är jag elak som inte för en sekund tänkte på skribentens känslor utan bara på lyckan över att få kika in i någons ångestfyllda liv litegrann?

david lachapelle citerar truman capote i förordet till boken "lachapelle land"
och jag kan inte göra annat än att hålla med.
funderar på att låta min lookbook.nu bli jätteful och bara lägga upp svart kletigt läppstift, graningekängor och hellokittytrosor (=dålig smak). jag är så less på pretentiösa indiemänniskor med knut på skallen och svarta kläder, vadå, vad är det för inspiration i att se ut som hundratals andra? ur dålig smak föds fantasin, thats it.

3 kommentarer:

  1. du agnes, jag håller på att skriva en bok (svenskaprojekt) om en kille som har anorexia.

    jag vill göra mitt bokomslag som ett av dom där kollagen som du brukar göra. är det okej och skulle du kunna hjälpa mig med det?

    tack på förhand: )

    SvaraRadera
  2. haha håller med dig, dock måste jag ha knuten på huvet för mina lockar växer på höjden och inte med längden, tills jag orkar åtgärda det får jag ha en fattig frisyr :D har du invites till lookbook förresten?? det har alltid verkat sjukt spännande men lite emot mina principer, men bestämde mig för att testa det till slut om man skulle komma över en invite

    SvaraRadera
  3. Hej. du har inte en invite till lookbook? det vore hemskt fint i så fall. (jag har ingen knut på huvudet, hehe)
    i så fall, om du orkar/vill ta dig tiden, så får du gärna mejla mig på hanna_kan_flyga@hotmail.com

    SvaraRadera