måndag

vad skulle mamma säga!

fyra dygns konstant snöande har upphört, antar att det är en hyllning till att jag äntligen kommit hem från skellefteå där jag tillbringat min helg med årets första semla, gratismiddag med vin och trevliga pitebor.

jag är ledig hela veckan eftersom jag inte har någon pa100-kurs i år, och vad ska jag då till skolan och göra när vi har en hel vecka vigd åt just den kursen? nänänä, jag stannar hemma och flyttar, jobbar och pluggar istället. lite vettigare, lite roligare.
mitt pa (projektarbete) går ut på att göra en bilddagbok, fast i fysisk form. alltså, inte en digital utan en vanlig bok, en sån man håller i. det finns faktiskt något som heter bok fortfarande!! en underbart egotrippad bok som kommer handla om vad jag gör varenda dag i mitt artonåriga liv, kantad av lite spets och tyll.

haha, att gästblogga på mindspace var kul, hoppas många läste. min mamma gjorde det iallafall, lite pinsamt när jag kom på att jag skrev världens inlägg om saras bröst när jag var lite onykter. om hon hittar den här bloggen med får jag väl bara säga: hej mamma, det här är mitt liv, hate it or love it y0 för jag står för vad jag skriver, kanske inte längre, men jag gjorde det vid tidpunkten vid skrivandet och det är det viktiga.
fast föräldrar ska inte läsa ens blogg, det är typ som en dagbok ju. en offentlig dagbok.
eller, brukar era föräldrar få tillgång till eran adress osv?

1 kommentar:

  1. håller med dig! min pappa tjatade i nån timme om att få adressen till min blogg men jag vägrade

    SvaraRadera