fredag

att flytta till en lägenhet istället för en villa innebär en hemsk sak: tvätta kläder


apropå saker man inte tycker om att hitta i sin tvättstuga.
den här påsen låg utanför imorse. liksom, inte nog med att jag är livrädd för att råka förstöra nåt paljettigt litet stycke i den fruktansvärda tvättmaskinen, dessutom ska man behöva akta sig för skallerormar?! nån måtta får det väl ändå vara.

jag är iallafall ett duktigt barn som tvättar idag, det är stort för någon med tvättångest. 
men det ska jag säga er, att ångesten för att tvätta sönder ett plagg inte är lika stor som ångesten inför att låta ett plagg mögla sönder medan jag väntar på att nån annan ska ta hand om min tvätt. typ pappa. håhå jaja.

1 kommentar:

  1. älskar bilden på tvättstugan! haha, känner igen mig.

    SvaraRadera