söndag

paris baby!

jippi!
jag och mamma håller på att boka en resa till paris i september. vi funderar på att bo på hotel esmeralda som ska vara fint enligt hemsidor, johanna på jobbets pojkväns pappa, och enligt våra kvinnliga intuitioner. vi ska mumsa macaroons, åka till versailles, shoppa på baby the stars shine bright och fula marknader, gå på utställningar och vara allmänt sådär mor och dotter-mysiga.

det firar vi med lite peppande bilder!





bilder från när jag var där i maj förra året med mina söta franskpluggande väninnor. vi levde på trettonkronerflaskan-vin, vi regnade bort varje dag, blev antagna för horor pga våra för korta kjolar och hade det alldeles, alldeles underbart.




hoppas att människorna där inte är såhär stylish
jag får ju prestationsångest!
bilder från facehunter.


baby, the stars shine bright
det är my big dream ya0 att få shoppa där!
bilder från flickr och manegefrei


och självklart när vi pratar paris, 
några bilder från thecherryblossomgirl!



har ni några bra tips på saker man inte
 får missa i paris med omnejd? please tell!

5 kommentarer:

  1. självkalrt måste du ju gå på kiliwatch! anna jobbar ju där :) sen så kan jag fråga anna om lite coola ställen? :)

    SvaraRadera
  2. åh stina, det vore guld värt!!! plz do!

    SvaraRadera
  3. asså det finns ett helt hårdistrikt med bara perukaffärer och löshårsbutiker. alla är helt galna i att försöka övertala en till att gå och fläta cornrows i just deras shop dock. men jättemycket bra finns där!!

    SvaraRadera
  4. åååååh, fina bilder från paris. jag vill åka tillbaka såhäääääär mycket igen :D

    SvaraRadera