tisdag

peter grimes


en trevlig engelsman vid namn benjamin briten skrev för typ femtio år en opera som inte var fullt lika trevlig. missförstå mig inte, kvällens föreställning var fantastisk och nyskapande, bara inte särskilt trevlig. döda sjömanslärlingar och en man som drivs till vansinne av sina skvallrande bybor, inte några lätta ämnen direkt.

det bästa var kläderna som var fruktansvärt fula, så fula att jag hade svårt att fokusera på den fina varierande musiken. kudos till kostymfolket på norrlandsoperan! mamma fick t ex ett illgrönt plommonstop, omatchande mönster och pricken över i var transparenta knästrumpor som stack upp ur ett par boots. om vi hade fest med det temat hade jag nog spytt, no alcohol här inte.
operan har premiär på fredag, hoppas textmaskinistbruden vaknat till liv tills dess.

idag har jag ätit för lite mat. det är kul! imorrn ska jag bättra mig och fetta. herrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar