anyway, jag har tänkt se mer film för det är jag verkligen kass på. kan inga skådespelare förutom mina favvisar (samuel l jackson och typ jessica alba mmm snygg) och inga filmskapare alls.
men jag har några favoriter ändå, av de få filmer jag sett. tänkte lista de här.
marie antoinette - regi sofia coppola, medverkar gör kirsten dunst och nå fler. filmen svämmar över av bakelser och mopsar och vackra kläder och jag gråter alltid när hon gifter sig kungabröllopigt till en låt av the cure. överdåd. i like.
shimotsuma monogatari - en film som jag misstänker enbart är reklam för lolitamärket baby the stars shine bright. orgier i spets som bryts av med slapstickhumor och tecknade inslag. har sett den alltför många gånger. blir så kär i lolitakläder varje gång att jag faktiskt satt upp förbud mot att se den när jag är inne i andra faser än just lolitafaserna i mitt liv eftersom det förstör ALLT när jag planerat vara panda ett tag och så blir jag förälskad i volanger och rosetter igen.
kill bill vol 1 -regi quentin tarantino och det är blod som sprutar, sjuksköterskor som visslar och japaner som slåss. haha det blir fan inte bättre! stilren, snygg och bättre än vol. 2.
requiem for a dream - så himla äcklig och snygg. äckligt snygg. drogförebyggande! och nittital.
mulan - kan hela disneyfilmen utantill, mest sångerna. min barndomsidol mulan slåss och sjunger och blir kär och vinner över hunnerna, ska bli som hon när jag blir stor.
eller vilka filmer ska jag passa mig för?
Pulp Fiction, eftersom att du gillar Kill Bill! Ett tips är att se alla Tarantinos filmer! Fight Club är ett SJUKT hett tips i den kategorin också!
SvaraRaderaRosmarys Baby! Sjukt vacker slutet-av-sextiotalet-skräckfilm! See it! Huvudrollsinnehaverskan är äckligt snygg också!
Enternal Sunshine of the Soptless Mind! Den är så bra att det inte går att beskriva den! Passar i samma sinnesstämmnings-kategori som Requiem for a Dream.
A Clockwork Orange! Kubrik är en MÄSTARE inom film! Filmen är UNDERBAR! Ultra Violence!
One Flew Over the Cuckoo's Nest! (Gökboet) Ett MÅSTE! Filmen följer även den dramaturgiska kurvan så exakt att du kan sitta och klocka hela filmen!
Ed Wood! Burtons film om tidernas sämsta regissör! Svart-vit komedi när den är som bäst! Johnny Depp spelar Ed Wood, bara det gör filmen sevärd!
Well, det här är iaf några av mina favoriter! Enjoy! Berätta vad du tyckte om dem sen!
Det beror ju på om du är ute efter någon särskilt genre, men jag kan tipsa dig om några jag gillar ändå! :D
SvaraRadera"The Shawshank Redemption"
"Léon"
"The notebook"
"The pianist"
"Yes Man"
"I am legend"
Och sen finns det ju alltid Tim Burton och Jean -Pierre Jeunets filmer. Dom är makalöst bra båda två på att göra film.
Seven Pounds - du tror den är astråkig men se hela!
SvaraRaderaMy Neighbor Totoro - känd anime som du säkert redan sett
Edward Scissorhands - Alla älskar tim Burton och Johnny Depp som missförstått kramdjur!
I'm A Cyborg But That's okay - koreansk film som är helt krejsi och fin och kärlek.
Tale of Two Sisters - också koreansk. Skräckis, fast liksom inte massa splatter. Se den, den är mitt främsta tips!
the butterfly effect.. så bra
SvaraRaderaHmm....
SvaraRaderabeutiful thing
den lilla sjöjungfrun
shoe fairy!!!!
/ ett stort fan
Factory girl
SvaraRaderaBlow
Walk the line
Casablanca - drama som utspelar sig runt WWII som alla borde se någon gång.
SvaraRadera12 angry men - Mycket intressant film om rättegången runt ett mord, med fördomar och en massa annat..
The Usual Suspects - jakten på Keyser Söze, strålande insats från Kevin Spacey
The Departed - Balansgången mellan brottssyndikatet och polisstyrkan..
Pan's Labyrinth - spansktalande fantasyfilm som utspelas i 40-talsmiljö
Sin City - Actionthriller baserad på Frank Millers böcker.. Flera kortare historier i samma film.. Dessutom spelar Jessica Alba strippa.. :P
Gladiator - kanske Russell Crowes bästa film.. Han spelar en general i Romerska armén, men blir avsatt när kejsaren mördas av sin egen son. Crowe måste slå sig tillbaka och hämnas på den nye kejsaren genom att bli gladiator.
The Green Mile - Baserad på Stephen Kings bok, om avdelningen för dödsdömda på ett amerikanskt fängelse
Children of Men - Mänskligheten är på väg att dö ut pga. att ingen blir gravid, världens yngsta person dör vid 18 års ålder, när en före detta aktivist hittar en gravid kvinna.
V for Vendetta - En ensam maskerad frihetskämpe slåss mot "storebrorssamhället" där alla kontrolleras minutiöst.
Crash - Flera korta historier om hur människors interaktioner påverkar varandra i en storstad under två dagar..
Samtliga dessa filmer har jag dessutom..
billy elliot - underbart fin film bara underbart fin går inte att beskriva! pianisten - underbart foto, gråter jämt! stepford wife - alla kvinnor blir perfekta och går klädda i fina klänningar, gör god mat och ser alltid fina ut, just like it should be (nu vill de rösta å grejer!! vafan!!!!)!
SvaraRaderaSe "Wilde"! Det finns inte mkt tjej-inspiration att hitta där, men litegrann kanske. Handlar om Oscar Wilde och alla hans boytoyz. Alla är assnygga filmen igenom.
SvaraRaderaSe även Brideshead Revisited, tv-serien. Massa 1920-inspiration där, bland annat. Återigen, rätt mycket män, dvs. fler snyggt klädda killar än tjejor, men efter ett par avsnitt ändras det.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/10/03/article-1067514-02E36A0400000578-685_468x344.jpg
Tjejen till höger är med asmkt och är så SJUKT JÄVLA STILIG hela tiden.
Akta dig för filmen dock, riktigt kass.
Beetlejuice - Tim Burton i all ära, med Winona Ryder och typ papier maché monster. Den handlar mest om ett perverst och vidrigt spöke. Den har allt helt enkelt.
SvaraRaderaHairspray - Mycket söt film, med sextiotalets tyllkjolar och fluffiga frisyrer. Huvudpersonen är dessutom en mycket söt, överviktig och allmänt cool tjej.
Big Fish - Också Tim Burton, en film som har det mesta, den är spännande att se på.
Patrik 1,5 - Till ära av pride. En mycket svensk, men fin film.
Walk the Line (igen) - Den bästa amerikanska film jag sett, den blir bara bättre varje gång man ser den. Handlar om Johnny Cash's liv, och innehåller knark, musik, fängelser, kärlek och sorg. Älskar
I'm a cyborg but that's OK - koreansk jättekonstig film om ett psykhem eller vad det heter. flickan det handlar om pratar med kaffemaskiner och stoppar ledningar i handleden och så.
SvaraRaderaHeavenly creatures - konstig, jättebrittisk film där Winslet spelar en av huvudrollerna. det slutar dock väldigt brutalt, men filmen är braaa.
The notebook - underbar film! sorlig också, orkar inte förklara vad den handlar om, men det är typ en kärleksfilm iallafall.
ENJOY SOPPAN!
TVÅ ASKONSTIGA MEN SJUKT BRA TOM HANKS-FILMER ALLA BORDE SE INNAN DE DÖR:
SvaraRaderaForest Gump
ooooch
Cast Away
aaaallt vad stanley kubrick har att erbjuda. kolla barry lyndon, den lär du gilla. Kolla Maya derens kortfilmer. haha tycker det är så kul att alla tipsar om tim burton. jojomensan det är fina filmer definitivt men du har sett dom, alla har sett dom så jag fattar inte varför folk tipsar om burton när alla redan vet om skiten. *indie* Puss snygging. come and visit moi in malmö zoon.
SvaraRaderahej det är niklas!
SvaraRaderaVI MÅSTE SE SHARK VS EAGLE
den är så hemskt rolig, fast jag såg bara början sen somnade jag
http://www.youtube.com/watch?v=-xVMkqaOUS0 < trailer
/ urs truly pandaboi_tex_mex
Rocky Horror Picture Show!
SvaraRaderaAsknäpp och rolig musikal från typ 70talet.
den heter Kamikaze Girls.
SvaraRaderaNEJ din jävla besserwisser det heter den inte. jo, som svensk pissöversättning såklart.
SvaraRadera