söndag

här bor jag!


Image and video hosting by TinyPic
hej, jag tänkte visa er runt i mitt hus litegrann. egentligen bor jag väl lite hos min mamma också, mest på söndagmorgnar eftersom hon prenumererar på DN Söndag. föräldrarna mina flyttade isär i vintras och såhär har det ordnat sig hos pappa, ganska bra tycker jag. vi börjar med utsidan av huset. det är ljust rosa och ljust grönt när det inte är solnedgång, då är allt bara orange.
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
i köket har jag en hylla med alla teburkar jag samlat på mig. namnmärkta och allt, det var lite svårt att bestämma vissa, men med mycket luktande och gissande fick jag nog rätt. på kylen sitter bilder av mina vänner, släktingar och popstjärnor så pappa ska hänga med när jag pratar. i kylen finns öl, grönsaker, keso och sojamjölk. och lite utgångna sillburkar.

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

toaletten till vänster är inrett i rött, med ett makabert draperi föreställande två blodiga handavtryck och en gubbe med kniven höjd, very psycho. tvättkorgen är alltid överfull. i mitten är hallhyllan som är mest full av mina skor. det röda ljuset kommer från klädskåpet som vi gjorde om till ett rum åt min syster. där är det tyst och mörkt och trevligt.
till höger är mitt datorbord. jag brukar platta & fixa håret där.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
vardagsrummet från två håll och vår enda blomma som jag alltid lyckas glömma vattna. det är ett under att den lever. jag sätter nån sorts stolthet i den, tror jag allt. balkongen kan man gå ut på om man är less på lägenheten. den är ganska hipp som happ. och lutar.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
mitt rum. en salig röra av porslinsråddjur, lösögonfransar och stora klädhögar instuvade i garderober vid plötsliga besök.




well you have seen my crib and you have seen my cars and my dawgs now get out of here!!!!
skoja, kom med lite konstruktiv kritik. för inget är klart!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker om din blogg så mycket, Agnes, och ditt rum är ju fint som en midsommarnattsdröm.

    SvaraRadera
  2. Våt över inlägget*, Mycket bra, bättre än elle interör, snälla gör ett reportage hos mig. Det lyser Agnes överallt förutom vardagsrummet som verkar vara fars zon, där han får vilda med svärta och rostfritt. Min far är samma om man inte manipulerar möblemanget. Smyg in en självlysande fågelbur, nya gardiner, en målad vägg, en zebrapläd och ett uppstoppat dür! Snälla säg att man kan sova i klädskåpet! att där ryms en säng!

    SvaraRadera
  3. Du borde få en mer uppdaterad bild på mig som brunett med glasögon. Annars kommer din pappa aldrig att känna igen mig. :( :( :(

    SvaraRadera
  4. Allt var snyggt förutom alla vita väggar i vardagsrummet. Älskar den röda lampan i ditt sovrum och toaletten var härligt udda. Älskar den öppna téhyllan, köksluckor är så 1900-tal eller nåt.

    SvaraRadera