fredag

sxns

är i stugan. det är bara 27,8 grader varmt här inne eftersom solen gått ner och slutat värma upp huset, "man börj ju på å hurves" som pappa glatt uttryckte det (=man börjar ju frysa, på svenska). hur kan norrland vara så varmt?! man kan inte öppna ett fönster heller för då kommer det in en miljard mygg. inte för att det skulle spela någon roll då jag ändå är biten på stort sett varje centimeter av min blekfeta kropp.

men jag skuttar omkring i blåbärsriset med min pudel som gladeligen käkar upp varenda bär jag hittar, solen går ner över bergen och speglar sig i den helt stilla blanka vindelälven och det är faktiskt inte så illa egentligen. att bara kunna gå ut och plocka blåbär till frukost utanför huset är en lyx jag skulle kunna vänja mig med.
jag lyssnar på fever ray och patrick wolf. de andra diskuterar skotrar. och jakt. och glödlampor.
jag trivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar