tisdag

får jag operera din hjärna

min nya passion in life: kunskap. har lånat en astjock bok som heter typ "människans kemi" och handlar om hur allt man är uppbyggt av funkar. det är så himla spännande även om jag gett upp efter en enda sida eftersom jag inte fattar nåt.
men jag tycker om att bläddra i boken, läsa de svåra orden och titta på uppritningar av kolkedjor bara för att jag tänker att en dag ska jag kunna allt det här! idag fattar jag noll men snart ska allt det här svåra vara enkelt. det bästa jag vet är att lära mig saker, jag tror jag ska bli kemiforskare eller hjärnkirurg eller något annat kul! skulle ni våga låta mig operera er då?

ps. nähä kan tydligen inte bli läkare för jag måste ha mvg i matte a,b,c,d,e, och jag som knappt klarade matte a och b med godkänt.
varför är det så?!

jag vill inte ha betyg, jag vill bara lära mig saker som är intressanta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar