onsdag

Ledsen

I'm a bird girl
And the bird girls can fly

Anthony and the Johnsons


There's so many memories
Muted in your pillow
tattoed on your walls
they've seen it all and kept it in
if only your bed could cry

Moto Boy


Kicken, var är den?
Kicken, vart tog den vägen?
Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?

Markus Krunegård


And I descend from grace
In arms of undertow
I will take my place
In the great below

Nine Inch nails


The food that I’m eating
Is suddenly tasteless
I know I’m alone now
I know what it tastes like
So break me to small parts

Regina Spektor


But how do you expect me
To live alone with just me?
'Cause my world revolves around you
It's so hard for me to breathe

Jordin Sparks


Lost in a forest
All alone
The Cure

jag tycker mycket om att gråta, helst med stora plasktårar till allt och ingenting. till sorgliga filmer, över döda små djur, men mest av allt till sorglig musik. ibland får man tycka synd om sig själv och det gör jag nu när mina bäbisar åker hem till sina hemstäder och jag är kvar här. till det behöver man ett soundtrack, så här får ni mitt. om nån vill dela med sig av fler gråtlåtar så tell me, jag vill få ut allt det ledsna.

5 kommentarer:

  1. meh hej ditt emo! nu har jag lagt upp två pics från x-mas svartklubb adventure i min blogg!!
    ps. en bra gråtlåt: shangri-las "i can never go home anymore", plus de var hur fina som helst!!

    SvaraRadera
  2. http://open.spotify.com/user/nellie414/playlist/2xDjNqgjG6zRzUSCWz2kvU

    SvaraRadera
  3. http://open.spotify.com/user/achtungagnes/playlist/7COJrSy8QC1qb8apovBc9E

    Jajamensan. Bara genom att lägga ihop listan storgråter jag. Den första låten på listan är den skummaste någonsin men läs texten.
    "Who am I to need you now,
    To ask you why, to tell you no
    To deserve your love and sympathy,
    You were never meant to belong to me"

    SvaraRadera
  4. å agnes jag älskar ju dina listor.
    tack nellie tompo och siggo, eller nåt!!

    SvaraRadera