tisdag

mitt hår!! mitt hår, mitt vackra hår.

hur jag sett ut i håret denna månad via mitt photobooth:


(varför vara ful när man kan ha perul (rimmerlirim))

mitt löshår har fått sig en omgång i le dusch, sen har jag geggat in det i hårinpackning, låtit det sitta i och nu hänger det på tork på en lampa och ser ut såhär:
som taget ur skräckfilmen "den ögonbrynslösa soppans återkomst" typ
det är typ löshårets månatliga tvätt. typ

apropå hår:
asså jag vet verkligen inte hur man tar hand om sitt hår. min hårrutin ser ut såhär:
innan helgen brukar jag tvätta håret och balsamera och packa in det i inpackning sen borsta ur tuperingen. sen tuperar jag upp allt igen, en bra grundtupering kan jag ba fixa till lite varje dag resten av veckan och sen är jag superfin utan att behöva göra om allting varje dag.

det kanske är lite äckligt att tvätta håret enbart en gång i veckan men jag är typ rädd för shampoo för jag tror det sliter på håret *säger jag samtidigt som jag tuperar loss stora bollar från huvet och sprayar på med tilltäppande spray*.
ps. har dock aldrig fett hår, för allt mitt fett sätter sig på låren istället.

har nån en kommentar på detta? gör jag fel? ni brukar veta.

5 kommentarer:

  1. Hej soppan!
    Nej, det är bara bra att du tvättar håret så sällan faktiskt (i våras tvättade jag mitt bara nån gång i månaden) men låt det för guds skull vila från tuperingen nån dag i veckan, annars kommer det vara som svinto hur många hårinpackningar du än gör. Och en annan bra grej är att inte föna håret så ofta, låta det lufttorka så mycket som möjligt. Låt det vila från plattången ibland också, det gör underverk. UNDERVERK I SAY! UNDERVERK! JESUS!

    Förresten är din blonda frilla med rosettpyntningen vråltjusig, vart hittade du dom små liven? Jag vill ha.

    SvaraRadera
  2. Jag tvättar mitt hår max en gång i veckan. Annars skulle det bli alldeles, alldeles för tort. Är också rädd för schampoo, kommer att förvandla håret till en enda stor rishög. Nu är det förresten en vecka och tre dagar sedan jag tvättade håret sist. Så fräsch är jag...

    SvaraRadera
  3. Haha, jag rakade inte bort dem på riktigt, försöker bara bli lite duktigare på det där med smink. Men nu vet jag åtminstone att jag inte ska raka bort dem någonsin. haha!

    SvaraRadera
  4. min frisör har sagt till mig att man ska tvätta håret MAX en gång i veckan. och efter som den vecka tuperingen sliter så mycket som det gör är det bara dumt att tvätta håret fler gånger eftersom man då måste lägga grundtuperingen gång på gång? jag har precis samma procedur som du. typ. sålänge håret inte luktar så är det ju skitsamma, ingen annan ska ju ändå inbilla sig att de får röra vid håret! ;-D

    SvaraRadera
  5. Jag rekommenderar att du läser Lady Dahmers blogg; ladydahmer.blogg.se
    Lady Dahmer använder nämligen inte schampoo alls, men klarar sig fint ändå.
    I menyn till vänster finns det en kategori som heter "No Poo/Naturligt", klicka där och läs vad hon har skrivit om det.

    Hon förklarar vad det innebär och ger tips på "no poo-recept".

    SvaraRadera