måndag

vänsterpartistpatrask

sitter i skolans kafeteria och unnar mig lite te och kaka och banan då plötsligt en kille från ung vänster kommer förbi, usch, patrask, tänker jag. och söker på "moderat" på spotify för att sätta på en moderatlåt som kan skrämma bort honom och hans äckliga flygblad.
hittar bandet "moderat" och jag inser att de är superbra, lite electroishlågmäldhetsish, superfint. fast icke, han har nog aldrig hört det bandet för han kommer fram ändå och inkräktar på mitt och min banans lebensraum. usch.

men summan av kardumuffen: tack ung vänster för nu hittade jag ett nytt bra band, i love politik


ps. det flygbladen handlade om var ett möte för att påverka min skola eftersom eleverna anser att det är för kallt i klassrummen. ja bah "jaha men ta på en tröja då svårare än så är det inte". vi bor i norrland, det är kallt ute och då blir det automatiskt lite kallt inne och det får man väl tåla. det kostar massor att höja värmen och det är onödiga kostnader man kan lägga på roligare saker istället, när det är så himla lätt att ba skaffa sig en ylletröja eller två.

ps 2. hatar inte vänsterpartiet utan dem går allt under typ, men jag är less på alla

1 kommentar:

  1. Håller med om att man ska sluta klaga på temperaturen midgårds värme e ju naaaz. I alla fall om man jämför med grubbes där höll jag på att dö varje dag. Kanske borde gå på skolstrejken så min syster och din bror ska få lite värme dom me

    SvaraRadera