onsdag

Att göra trista saker roliga

Åh, idag har jag varit ledig, jag är det på onsdagar nuförtiden sen jag skippat franskakursen eftersom jag redan kan all franska i världen.
Det är väldigt skönt, idag har jag fått gjort så mycket som jag velat och inte velat.

Såhär ser jag ut när jag är ofixad samt fixar hår och smink på morgonen.
Och så blottar jag mig och pratar jag lite om vad som helst också typ antabus.


Har försökt fylla den här lediga onsdagen med roliga saker såsom att spela sommarsånger på pianot,
äta lemoncurdglass med Linn och Izabell, fynda puderrosa rosetter
och få paket från Japan med fina kläder och skor i.

Image and video hosting by TinyPic
Jag kände mig så jääävla fin i den här blårutiga lolitaklänningen med massa vit spets på.
Skorna passade perfekt, enda problemet var blusen med dockkragen som också kom i paketet som är för liten över bysten.
Skit samma jag får väl ta en säkerhetsnål, eller sy ihop den där fram så inget bröst hoppar ut när jag inte vill det. Eller hugga av mig tuttjävlarna, de är ju mitt ständiga problem.

Image and video hosting by TinyPic
Lösögonfransar för en dollar styck, typ sju spänn. Inklusive lim! Haleluja.
Var har jag köpt allt det här fina? På den här hemsidan. Frakten går på typ 130 spänn hur mycket man än köper, och det mesta är superbilligt.
Det ska va enkelt att shoppa lolitakläder.

Image and video hosting by TinyPic
Skor. Bedårande skor som passar till det mesta man vill piffa upp lite *niotillfemcitat*


Men jag har även tagit itu med tråkiga saker idag, fast jag försökte göra dem gladare.
Deklarerade med mamma, vi lekte affärskvinnor och drack kaffe,
allt blir ju mycket roligare om man låtsas att man är någon annan.

Tvättade mina kläder och hängde på tork i balkongsolen med chet baker på högsta volym,
städade huset och lagade tortellini med färsk tomat och avokado.

Cyklade till sjukhuset och hämtade medicin, det var så varmt att
man kunde cykla i bara vårjacka och vippig prickig midjekjol.

Image and video hosting by TinyPic
tvättelitvätt

Image and video hosting by TinyPic
Här hänger tvätten och typ alla mina trosor jag har, min favvitrosfärg är rosa märkte jag idag.
Har så himla många, rosa trosor är väl mitt nya beroende nu när jag gett upp heroinet.


Image and video hosting by TinyPic
Hejhej här är jag!!! Röd läppstiftspuss på er som intresserar er för mig idag.


Dagens sensmoral: om ni gör tråkiga saker, måla på lite läppstift och lyssna på lite glad musik samtidigt så blir det kul!
Tänk såhär. "ååh va tråkigt att gå ut i regnet med hundjäveln... nu igen.... men vänta nu jag vet!! jag limmar på lösögonfransar och sprayar på mig favoritparfymen, och så fyller jag ipoden med tysk techno och vips! hunden får gå med en glad matte och jag får gå med glädje i hjärtat! allt blir bättre!"

2 kommentarer:

  1. alltså, JAG ÄLSKAR DEJ!! ville bara säga det.

    SvaraRadera
  2. heelt underbar video... man blir glad av att titta på dgi och du har ju klockrena saker att säga som får en att skratta XD "Raring jag är schizofren jag får använda läppenna" galet härligt :D

    SvaraRadera