torsdag

mera modebloggande

man kommer aldrig undan mode, kläder. utsida och yta. det är alltid ett val vad man ska ha på sig och vad man inte ska ha, varför man ska ha det på sig och när. hur man vill bli sedd, hur man inte vill bli sedd.
visst, man kan välja att sluta bry sig men då har man ändå gjort valet. om man bor naken och ensam på en stubbe på en ödslig klippa slipper man välja vad man ska ha på sig eller inte.. men vafan då har man gjort det valet att inte välja likaväl.

tänk såhär: alkoholister kan välja att aldrig mer dricka alkohol men bulimiker kan inte välja att aldrig mer äta. de måste istället lära sig att äta "normalt".
samma sak är det för mig med kläder, jag kommer fan aldrig undan. istället måste jag lära mig ha ett "normalt" modeintresse.
MEN DET TAR ÖVER HELA MIN VÄRLD!!! det enda jag tänker på är yta och utseende. fast det är så mycket mer än yta, det är samhällstrukturer, fördomar, människor, interagerande, förståelse, hat, estetik, historia, politik, allt handlar om mode bara man vill.

hej jag heter agnes och är modebloggare
hej agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar