söndag

MODEBLOGGO

just ja jag är ju modebloggare nu dags för dagens modebloggarinlägg:

jag gillar mode. kan man ju säga, men tänker man efter kan man inte säga så.
det är som att säga att man tror på gud. följdfrågan blir då vem gud egentligen är.
på samma sätt bli följdfrågan vad mode egentligen är.
alla har sin egen bild av mode, och alla har sin egen bild av gud/gudar eller icke-gud.

för mig är mode ett slags bekräftelseinstrument.
jag tror livet går ut på att få bekräftelse av andra individer än en själv.
alltså går även mode ut på det. man vill bli älskad, omtyckt, beundrad och går inte det vill man provocera, hatas och skrämmas.
vad som helst för att någon ska se en, och genom hur man ser ut dömer andra människor en efter ens uppenbarelse, vad man signalerar. och man blir sedd.
eller väljer genom sina kläder att tvärtom inte bli sedd.
jag har inte tänkt så mycket på det här men det jag vill säga är att mode är så mycket mer än veckorevyn och elin kling.

det var det
här kommer lite bilder på vad mode kan vara för olika människor:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar