måndag

Viktig info angående idrotten

Hör upp alla barn

"Idrott och hälsa räknas bara om det höjer betygspoängen eller krävs för behörighet." står det på stockholms universitets hemsida.
VARFÖR FICK INTE JAG VETA DETTA UNDER MIN GYMNASIETID? alltså jag ska bli syo och sprida vishetens ljus över alla små gymnasiebarn. Till exempel att man kan strunta i att plåga sig igenom idrottstimmarna )om man nu inte vill gå typ idrottshögskolan efter gymnasiet) . Man kan plugga vidare ändå!!! YESSSSSSS

stay tuned för fler upptäckter
jo jag har en till jag kan dela med mig av redan nu: det är mer värt att få MVG i en 200-poängskurs än i en 50-poängskurs. Alltså: ju längre kurs, satsa på högre betyg. De där futtiga 50-poängskurserna kan du nöja dig med G i ifall du behöver satsa på annat. För det är de långa kurserna man tjänar mest poäng på när man ska räkna dem inför intagningen på universitet.


ska ja va er syo. blir ni glada då. tryck hurra.

1 kommentar:

  1. Så var det ba förr i tiden! Fick veta när jag gick i ettan att det ändrades det året. Sååååå sthlm kanske är två år efter?!?!?!

    SvaraRadera