tisdag

mitt nya hem


hit flyttar jag i maj. förhoppningsvis finns det mer fin tapet och mindre dammigt sandlager där inne då.
jag funderar på hur jag ska inreda mitt rum, ska det vara

1 bodouirish franskt sammetsigt pinuppigt retroish guld och sminkbord, dunkelt och murrigt och lampor med volanger på och underkläder i pudervit spets

2 rosa puttinuttigt tänk cherryblossomgirl med macarons, rosa pappersgirlander, kantband på hyllorna, vitt och prickigt, runda hattaskar, flickigt typ vita spetsstrumpor i mintgröna lackskor

3 indiskt och hare krishna, hippierum med vattenpipa, buddhor och nagchampa-rökelse med små ljuslyktor, skira tyger, kaftaner och himmelssäng

4 ??? vad tycker ni? är inte så bra på inredning, mest på att tänka

16 kommentarer:

  1. sluta klottra på string, vekling.

    SvaraRadera
  2. Inredning är så irriterande svårt, mest för att jag är så ombytlig och helt plötsligt vill ha det på ett heeelt annat sätt veckan därpå! Men av alternativen så tycker jag 1 eller 2, helt klart! eller rosa puttinuttigt i hela lägenheten och alt. 1 i sovrummet. eller nä jag vet inte. det mest fördelaktiga hade varit om man hade ett stort pippi-hus och kunde inreda varenda rum i olika teman, ett för varje stämning och humör <3

    SvaraRadera
  3. 3! Det är typ så jag vill ha mitt kök när jag flyttar.

    SvaraRadera
  4. 4, svart och så en röd rutig fondvägg, spetsgardiner som e svarta å en röd spegel på väggen åsså ett bord med plats för lite kajaler okej,

    SvaraRadera
  5. Jaa kan du inte blanda ettan och trean kanske, och ha tvåan i badrummet

    SvaraRadera
  6. pandis! vart ska du flytta?!

    SvaraRadera
  7. (risk för dubbelkommentar, vet inte om den senaste skickades): och! tycker helt klart ettan. så ska min nya lägenhet se ut. typ rokokostolar och sammetsgardiner och persiska mattor och stora speglar. gärna blandat med lite designmöbler! åh. finaste.

    SvaraRadera
  8. du kan ju alltid försöka blanda litegrann av allt det du gillar bara det finns en röd tråd, det e viktigt men med inredning ska man tänka helst blanda gammalt och lite nytt ett råd kolla i inredningstidningar och böcker har massa du kan titta inär du är här tex på så sött kan man få inspiration och även se sina ideer i huvudet på bild och på så sätt blir det lättare att planera allt. puss
    // clara

    SvaraRadera
  9. Alltså en mix självklart!
    Boudoir, moulin rogue, sammet, kristall, murrigt med rökelser indiska topnoter som kitschiga hindutavlor orientaliska mattor, sittkuddar, lyktor skit himmelsäng, hattaskar, kakfat med smycken
    tebord med ringar och porslinskatter, kör på allt och mycket av allt!

    SvaraRadera
  10. INTE SNUTTEGULLIGT!!! Mörkröda väggar, draperier, jordglober, fina tavlor och så mjuka mattor.

    SvaraRadera
  11. hare krishna snälla. vi kan gå på pipes varje onsdag

    SvaraRadera
  12. 3! Och 2 i typ badrum eller kök. :*

    SvaraRadera
  13. Vitt och gult, som ett fint litet ägg.

    SvaraRadera