måndag

valenciennes

Image and video hosting by TinyPic
vaknade på fredag morgon till dimma nere i dalen utanför köksfönstret.
det bästa med att bo här är att himlen och vädret ständigt förändras, det är aldrig samma utsikt.

Image and video hosting by TinyPic
tar ett kallt tåg med vindrutor fläckade av döda insekter.
elektriska trådar i luften viskar förväntansfullt och jag kommer fram till bryssel halv nio på kvällen.

Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic
flygplansstrecken skär mjukt genom himlen medan solen går ner över världens kanske tråkigaste stad med eu-skyskrapor och tråkigt klotter överallt. men det är inte ens kallt längre, för mitt hjärta värmer upp mina bara ben innifrån.

Image and video hosting by TinyPic
det skymmer och kullerstenen blir till fällor för de allt mer salongsberusade kvinnornas stilettklackar, jag sitter skadeglad och tittar på.

Image and video hosting by TinyPic
frida och hughues hämtar mig med bilen och vi lämnar belgien, åker genom den svarta motorvägsnatten till frankrike. champagne och dans.

Image and video hosting by TinyPic
vi hittade en flicka som blivit slagen av sin pojkvän. hon fick sova hos oss, eller hon sov inget, frida satt och pratade med henne hela natten och på morgonen åkte hon till sin syster för att fota skadorna. hon hade världens finaste röst, nasal och fransk och jag förstod ingenting men jag log och klappade på henne och hon kallade mig cherie, jag hoppas hon skjuter sin pojkvän i huvet

Image and video hosting by TinyPic
går omkring bland telefontrådar och tegel i solen

Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
rosa flagnande naglar jag inte biter på längre. människors ögon är varmare och tonårspojkarna är inte lika patetiska. jag försöker förstå.

Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic
frida och huggan bjuder på sniglar bland annat, den där grabben hon skaffat sig kan laga mat! vilken tur tänker jag och suger i mig en snigel eller tjugo.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
försöker lära mig rulla cigaretter åt frida men hon tycker att jag är jättedålig på det. lika bra.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
utsikten över hemliga innergårdar med rosor och katter och gubbar i hängmattor.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
det blir natt och vi dricker cosmopolitans och dansar till dålig radioskvalmusik

Image and video hosting by TinyPic
det är mörkt och svettigt och fransyskorna knuffas och jag skriker att -du är magisk frida- men hon hör inte utan ler bara mot mig och dansar vidare.

Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en fantastisk resa!
    Hur har du lärt känna Frida?

    SvaraRadera
  2. Tack för att du och din blogg finns så att jag har något vackert att vila ögonen på i pauserna i geografiarbetesskrivandet. Du är fin, puss <3

    SvaraRadera
  3. Å tack för korten du lagt ut, så att även jag fick en glimt av Valenciennes. Så fint du skrev om frida, grät en skvätt! Ta hand om dig du fina!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar dig och denna här bloggen så mycket, du är ett ljuvligt jävla unikum. Och jag älskar en kvinna som vet att uppskatta vänskap.

    SvaraRadera