onsdag

Vem vill hjälpa Margot!!

Hej alla bloggläsare. Vi har ett kattproblem och jag tänkte utnyttja den här bloggen lite för att försöka lösa det för vi har inget val nu.
Min vän Max har en jättesnäll katt som heter Margot som är tre år och som är liten och gullig. Hon är extremt social och kelig och går alltid runt på tangentbordet och jamar när han sitter vid datorn och svarar med mjaumjau när man säger något till henne. Hon bor norr om Stockholm och är van innekatt men tycker om att gå runt i koppel och stirra på fåglar.

Problemet är att Max inte kan ha kvar henne eftersom han reser så mycket och vill ge bort henne till någon fin människa. Det mest akuta problemet är att hans kattvakt sagt att den inte kan ta hand om Margot nu och hon är alltså ensam hemma utan någon som kan se efter henne.
Ifall någon har en idé om vad man gör i en sån här situation så hör av er, eller om ni känner någon som vill ha en fin liten katt att gosa med. Det finns ju katthem men det kostar pengar och Max har inte råd att ha henne där.

Min mail är pandasoppa@gmail.com och snälla hör av er med tips eller skriv i kommentarsfältet här vad ni tycker vi ska göra.

3 kommentarer:

  1. jag vill ta henne!!! åhhh men jag bor ju en pytteliten etta och SÅ förtjust i trånga ytor kanske hon inte är?!?

    SvaraRadera
  2. Hej, har detta problem löst sig? Annars har jag en lösning! Min mammas katt har precis dör och hon är jätteledsen. Kanske kan Margot bo hos henne?

    SvaraRadera