torsdag

Finlistan!!

Min fina Sandra gjorde just en lista över allt hon var glad över just nu och jag blev så glad själv av att läsa den. Man behöver inte så mycket mer i livet än lite solsken, en ullcape och varma skor på fötterna för att trivas med tillvaron.
Jag vill också vara så, uppskatta det liv jag har just nu, idag är det exakt en månad kvar tills jag åker hem till Sverige igen. Vill inte sitta och längta hem och sakna hela tiden utan hitta på saker och vara nöjd med att faktiskt få bo här. Så jag har också gjort en lista nu på saker jag tycker om med att bo i Luxemburg, istället för mitt vanliga klagande.

  • Jag får plugga franska tre dagar i veckan, helt kravlöst eftersom det är jag som betalar för det och det är för skojs skull och inga prov, bara babbla på och mysa.
  • Alla människor omkring en på stan pratar olika språk. Vanligast är franskan, tyskan, portugisiskan och luxemburgiskan. Det är också fint för då får man öva en massa och jag som är en sån språkhora kan inte låta bli att försöka prata med ALLA så länge de kan franska, typ. Även om de är äckliga gubbar eller slemmiga tonåringar kan jag inte låta bli att kasta mig över dom och babbla, tills de inser att de inte kommer få ligga och går iväg-
  • På Auchan, (typ Ica Maxi) finns en avdelning för sprit och vin som är lika stor som avdelningarna frukt, grönt, fisk, bröd och delikatess tillsammans. Vinerna är inte som i Sverige sorterade efter "rött vin" och "vitt vin" punkt slut, utan här står de ordnade utefter vilken provins i frankrike de kommer från. Dessutom är det väldigt billigt, både på gott och ont.
  • Tycker om att åka tåg här hemskt mycket, lokala pendeltåg som kostar lika mycket som bussen var i landet du än vill åka. Eller ta tåget var som helst i Belgien och tillbaka för runt hundrasjuttio kronor.
  • Tycker om hösten, bokskogen bakom mitt hus som fäller sina löv och marken färgas magiskt hallonröd och jag tänker att jag vill ta kort på det så alla kan få se men det skulle inte bli samma sak ändå som att se det på riktigt.
  • Tycker såklart om att umgås med mina vänner här, att sova över med dom och gå runt en hel söndag i mjukisbyxor och kolla på dålig tv ihop, äta gårdagens rester och småsova.
  • Tycker om att det är skitnära till Paris härifrån och snart ska jag dit!!!! Funderar på att köpa en väska där till mig själv, i form av en stor gosedjurskanin för obscent mycket pengar. Jag är stor nu och jag får! Fatta när man var liten tänkte man ju alltid att jag ska minsann köpa allt fint och alla prinsesskläder och alla bra filmer och allt fint lego när jag blir stor och har egna pengar. Måste ju följa det nu och inte ge upp bara för att det vore smartare att spara sina pengar. Har man drömt om nåt i hela livet ska man väl få uppnå det? = en hel garderob full av angelic pretty och baby hte stars shine bright. Here i cooome okej varför börjar jag tjafsa om detta i min lista? Ja ja jag slutar nu, jag spårar alltid ut ändå.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar att du alltid spårar ur!
    Det är en av sakerna som gör din blogg så bra som den är!

    SvaraRadera
  2. Hallååååå Agnes, kan inte du tillägna ett inlägg till alla bloggar du läseeer? Vet att du gjort det förut, men orkar inte leta genom ditt arkiv osv osv osv. Snällaaaaaa pusspuss

    SvaraRadera