fredag

HEJ DÅ UMEÅ


Nu flyttar vi till Stockholm med pompa och ståt och förhoppningsvis ett sista stopp på Frasses sydligaste utpost i Sundsvall innan vi är framme sent imorgon kväll. Ska cykla hela vägen med kärra, har ju börjat jobba på beach 2013. Blir lite krångligt att få med sig Robert bara, men han har lovat att sitta still i cykelkorgen och inte bråka för mycket om han får låna min ipod.

Känns lite sorgligt att lämna största delen av familjen, raringar som Linn, Izabell och Rosita och alla andra här efter mig. Extra sorgligt blir det att inte få jobba på Schmäck i höst som är det finaste fiket i världen där jag jobbat i fem år ganska exakt. Ni som blir kvar får hålla ställningarna och fika varm choklad med saltlakrits eller smarrig brownie-cheesecake utan mig.

Men Stockholm ska bjuda på franskaplugg och promenader runt Kungsholmen, systergos och en hejdundrandes massa gin och tonic för att fira att soppy kommer och gör stan osäker på nytt. Själv tänkte jag bidra med skabbiga peruker, slitna platåskor och trasiga lösögonfransar och glittra loss på Dovas. Vi ses där!


2 kommentarer:

  1. åh hjärtat jag längtar efter dig!

    SvaraRadera
  2. HURRA!
    nu får jag äntligen bjuda dig på wienerstänger.

    (http://www.alltommat.se/Recipes/2008/AoM15/recept.10705.460x345.jpg)

    mvh emeli
    (emmaboda2011, hurra)

    SvaraRadera