torsdag

framfall 4 life


hahahha alltså tar detta på svenska nu för är less på svengelskan. men jag svär, jag har ögonen på er! jag vet allt hur ni hittar mig. det här är så kul, att nummer två denna vecka hur folk hittar min blogg är för att de söker på "framfall". HAHAHAH. så kul var det. jag har ju nämnligen framfall, som ni kanske vet. det är en biverkning av att ha varit och festat på dekadance & take queer för många gånger med henrik berggren och kim dixi. att sen vara smal och tipsa om pro ana gör ju inte saken bättre heller.

"Orsak till framfall: 
Egentligen vet vi alldeles för lite om de verkliga orsakerna. Sannolikt har vår ärftliga benägenhet en stor betydelse. Ofta anger man långdragna, besvärliga förlossningar och tungt arbete som orsak till framfalls besvär. Kanske är det en del av sanningen men troligen inte hela. I kulturer där man vet att mycket svåra förlossningsskador är vanliga finns inte framfall i samma utsträckning som i Skandinavien. I dessa kulturer har man dock andra sätt att till vardags använda sin kropp som gör att de sannolikt förebygger framfall. Det är möjligt att en del av förklaringen till att de nordiska länderna har så hög förekomst av framfall ligger i att vår muskelstabilitet i bålen har försämrats och i kombination med en alltmer överviktig kvinnlig befolkning så ökar problemen. Vad som är den verkliga sanningen är svårt att få reda på då studier för att utröna detta är komplicerade att göra och kräver långa studieperioder." via gynekologen.se DÄR HITTAR NI MER INTE HÄR! JAG SKRIVER MEST OM SMINK & MIG SJÄLV!"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar