måndag

salong ankan


hade en vision. sovdrömde att jag klippte luggen och rakade bort det slitna håret på sidorna a la yolandi visser och att jag var så jävla snygg i det. alla tyckte jag var ballast i hela världen. vaknar nio, börjar jobba en halvtimme senare. ställer mig fem över nio med ikeasax och slö rakhyvel och börjar klippa. luggen blir kort. alldeles för kort. och ojämn. så jag får klippa den ännu kortare. rakar lite på sidorna och inser i panik att det här inte alls blir lika ballt som i min dröm. mer hej jag vill ha undercut men är svennig och vågar inte så istället ser det ut som att mitt hår är en peruk som håller på att glida bak. lite jobbigt när man halvrakat sina polisonger och inte kan sluta halvvägs. fast jag gillar det där, att jag klipper mig själv. får lite kluven hårtoppspanik ibland och snippar av lite hår här och där när andan faller på. det ser för jävligt ut men det är okej, för jag har ändå aldrig håret rakt ner, det är dessutom så tjockt och rufsigt så det märks inte. hoppas jag. ja ja. gud vad kul att ni fick läsa min hårhistoria. puss
vill ni att jag klipper er på salong ankan här på kungsholmen så kom och plinga på, bjuder på kaffe och cigg och tamponger. puss

1 kommentar: