torsdag

kalorier

fick en fråga om jag fotfarande räknar kalorier och hej nej, jo. jag gör väl det. fick även frågan om jag inte kunde skriva mer om sånt? vad menas med sånt? om mitt beteende med mat som fortfarande ger mig dödsångest? om hur det var att till exempel inte kunna fokusera på hur fint det var att cykla på våren i solen, utan enbart fokusera på hur många kalorier jag brände medan jag gjorde det? jag är ingen att vända sig till om man vill ha en förebild för sunt leverne och så. det enda jag vet är att livet handlar om mer än räknande och besatthet av siffror i mat och träning.
jag vet att jag skrev nåt om pro ana här för några år sen och folk hittar fortfarande hit när de söker på efedrin så jag borde väl ta nåt litet ansvar här. om man är frisk och glad och vill ha lite koll på hur mycket energi man får i sig kontra hur mycket man gör av med så visst, kolla upp kalorier och hur man räknar det men för allt i världen, bli inte för indragna i det.
arhgfblä jag skriver mer sen när jag tänkt mer. skriv gärna om ni har nån synpunkt okej hej puss

3 kommentarer:

  1. to start with i think you're a perfect fit in everything agne :)

    to carry on, i think one can distinguish between two broad types of people.

    1) those who do calories out of obsession with their outer look.
    2) those who do calories out of care for a healthier life.

    type (1) wouldn't buy a butter even though fat is ultimately necessary for the body.
    type (2) would buy a butter but after checking its calories.

    act (1) is sick but act (2) is wise.

    makes some sense? i hope so...

    /sari

    SvaraRadera
  2. Kalorier är fan jävulens påfund! Har aldrig förstått hur man kan räkna kalorier utan att bli totalbesatt utav dom. Fast kanske bara jag som är så svag/lättpåverkad.

    SvaraRadera
  3. Det där är ju ett sånt sjukt giftigt ämne. Sålänge man inte är i hälsorisk-stadie är det fan bättre att lägga ner energi på att försöka tycka om sig själv.
    För så fort man börjar kommer det aldrig försvinna ur huvudet.

    SvaraRadera