fredag

oj va jag skriver!

hej, tänkte man skulle skriva nåt spontant här. ba göra, ba inte bry sig om va ni ska tro ba göra.
 men så låser sig fingrarna för jag tänker på att ingen ska bli ledsen, bry sig, bli upprörd, tro saker om mig. försöker nog ge en bild här av att jag är så obrydd, stark etc. sanningen är att jag bryr mig otroligt mycket om vad folk tycker om mig, så mycket att jag klär ut mig varje dag till någon annan än mig själv för då stirrar de på mitt utstickande utseende istället för på agnes. visst att utseende är mitt intresse, men jag känner mer och mer att jag klär ut mig till panda, jag klär ut mig till lolita, jag klär ut mig till nåt jag inte är egentligen. för på jobbet går jag runt i leggings, tröja, jympaskor, håret i hästsvans och förkläde. och jag känner mig minst lika bra där, men för saker jag gör, inte saker jag ser ut som. övar på det nu, att gå ut utan att faktiskt bry mig om vad jag klätt på mig. utan bara vara jag. obrydd.

annan grej jag kommit på. att gå på äventyr! att röra på sin kropp! att inte sitta vid datorn. låter jättelätt och är det också. alltså, äventyr för mig är att gå över en bro som jag bara åkt tåg över innan! att hitta till nåt jag tänkt hitta till, att titta på hus och utsikter. snart åker jag på äventyr till paris med mina syskon och mamma, och det är alltid roligare att upptäcka saker lite längre bort från sina rutiner och sitt hus. jag tror det är bra för huvudet, att se sig runt och se saker det inte brukar se! att reagera på saker, att distansera sig från sina rutiner närman ser nåt nytt, distansera sig från sina tankeproblem.

obs att medan jag skriver detta står en byggarbetare vid mitt fönster (markplan, glorious markplan) och jobbar med nåt? hela fasaden är inplastad och mitt köksfönster med, lagom kul ååh hantverkare. obs att jag gick ut i köket i godan ro utan trosor och när han ställde sig i fönstret tänkte jag att fan om jag går nu fattar han ju att jag ej har trosor och jag var tvungen att stå kvar där en meter ifrån och hoppas att han tänkte hmmm det är nog ett par hudfärgade trosor för det är ju dimmig plast mellan oss haha? om han ens tänkte på det? han kanske bara stod ochg jrode sitt jobb? ähsch tog på mig ett par svarta efter att sakta avlägsnat mig från köket, gick tillbaka och lagade klart frukosten, OBRYDD!!! mvh knasig agnes som bryr sig mest i hela världen och tycker inte saker är pinsamma men däremot tänker i världens längsta banor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar