tisdag

HAHAHA HO HO HO HOLLÄNDSKA

hahahahha holländska!!!! det är cirka världens roligaste språk. och det heter inte ens holländska det heter nederlänska och det är så fruktansvärt kul, mitt senaste projekt att lära mig det. varför frågar ni mig? därför säger jag. därför att jag vill göra nåt skoj i vår och jag tror amsterdam är en festlig stad med roliga människor plus att sara bor där så jag är inte helt ensam i vida världen och jag saknar henne. ba skrattar åt hur fult det är? och kul? har inte jag nån kompis som kan holländska som kan läramig? för det känns omöjligt att få in det knasiga uttalet. bruakr ba säga ghghhghghghcschhch varje gång jag säger g så löser det sig. såhär kul har jag


här kommer en ordlista på ord jag lärt mig
neuken i keuken = knulla i köket
kutmuziek = fittmusik
hoe gaat het met je? = hur är det med dig?
goedendag = god dag
lief = gullig
sen är resten typ som svenska ändå så man behöver inte oroa sig!

här är en film så ni kan öva er! om gabbers! har ju tydligen en förkärlek för utdöda subkulturer jag, som pandor och detta. ah. tycker musiken är dålig men frisyrerna fina.


här kommer en spotifylista som allra mest är på holländska för att peppa

ah de va allt för lille mig den här gången dårå

3 kommentarer:

  1. Hejhopp, jag kan Holländska och ditt uttal är råbra! Har även lärt Gustaf några fraser, som han kan lära dig!

    SvaraRadera