onsdag

#eurotrashtour



amsterdam, second hand, cannabis, loppisar, sara, hår rödare än red light district, sparkat killar i magen och hånglat med hårdrockare



la gomera, hippies, bajsa i havet och laga mat på en liten eld, tröst i naturen, barfota, kallsupar från atlanten, aloe vera, så less och förbannad på flugorna till den grad att jag blev vän med en spindel




paris som en prinsessa i olika slott, knarrande trägolv, tidiga morgonpussar, god mat och avancerat bortskämmeri. rött vin, skäggiga kinder, rosetter och korsetter.



berlin, tidiga kvällar, rummelsburg, en millimeter från att dödas av en bil på min cykel, brunch, kattallergi, matmarknad, folkspaning





prag, girl power, grillad korv och billig öl, gulash, takfönster, solnedgång bakom slottet, livspepp i sommarvärmen, tjeckisk antifeminism och folkmusikspunk





Ifall ni vill lyssna på vad jag lyssnade på under min resa har jag sparat de bästa här i en liten lista, perfekt när en vill promenera fort med hög musik och se ut som att en är på väg nånstans trots att man är lika vilsen som alla andra turister. ser ju cool ut iaf = det enda som räknas.



alltså, det har varit givande och magiskt och äventyrigt att få resa, jag har lärt mig värdera mig själv mer i förhållande till andra. jag har haft råd för jag har bott hemma hos vänner, eller couchsurfat (rekommenderas varmt, folk är fina). åkt buss mellan ställen och varit öppen för allt. plankat i tunnelbanor och lagat mat hemma (eller på stranden). snott öl på baren och hällt i mig, hoppats på att det ska vara knark i, skoja, jag vet inte. det har varit lärorikt och jag vill inte att det ska ta slut.


saker jag saknat utan sverige: kranvatten, feminism och språket
saker jag var glad över att få slippa: snus, rutiner och kylan


1 kommentar:

  1. Hur lyckas du få till håret så coolt hela tiden! I'm jellybelly!

    SvaraRadera