söndag

trendkänslig höst a la högstadiet


ord kan inte beskriva. jag gick högstadiet på grubbeskolan, och en annan är ju så gammal att jag inte ens hade digitalkamera i sjuan så de flesta bilderna här är från nian. hur såg ni ut när ni var femton? dagens ungdom är ju rena rama modebloggarna, och själv såg en ut som hej kom och hjälp mig men ingen kom. 
om vi ska tänka att mode går igen i cykler, ni vet, nu är ju nittitalet på gång men jag tror 03-06 kommer starkt till hösten! här kommer då lite tips på vad ni ska tänka på att införskaffa osv för den där härliga "looken" :)

skolavslutning a la 2004! försök hänga med coola typer med dreads med blått i! själv hade jag sytt en spännande huvudbonad och kjol helt själv, så lolita!



annars känns ju en topphatt helt rätt! eller varför inte "toppa" med en rosett knuten på ett nytt innovativt sätt, runt benet ;)


randigt, palestinasjal, lager på lager kommer starkt nu när vi går mot kalla tider. 




glöm inte att ta kort uppifrån! bonustips angående kajal! använd gärna och mycket, men bara under ögat! det ska synas att man är ledsen!




håret ska vara stort och jävligt snett tydligen



ja det var väl allt för mig denna trendspaning! fynda kenttröjor på tradera, randiga långärmade under dem, leta trollspön på h&ms barnavdelning och försök skafa ett lite sämre självförtroende och vips! fashion.





1 kommentar: