söndag

stockholmskärlek

glad sommar önskar vädret utanför min port!!

okej, i sommar bor jag i umeå och jobbar som personlig assistent för att spara ihop pengar inför hösten då jag ska börja plugga, och trivs himla bra där. MEN ALLTSÅ det är så fint i stockholm att jag dör inombords, får tårar i ögonen när jag tar treans buss hem till kungsholmen från vitabergsparken för att det är så hjärtknipande vackert. drömde mardröm i natt om hur jag skulle hit och missade bussar hit och dit så jag aldrig kom fram och fick aldrig mer bo här, så hemskt.
när jag flyttade hit för första gången för fyra år sen var jag lite osäker, det var en så stor stad jämfört med Umeå, människor överallt, alla gick så fort och verkade veta så mycket. jag hittade lite dåligt, hade ingen relation till tunnelbanestationer, gathörn, caféer i vasastan eller kyrkor på östermalm. 

men nu när jag kommer tillbaka så inser jag att jag faktiskt bor här nu, att det här känns mer hemma än nån annan stad någonsin gjort. jag har minnen, jag har vänner, jag har jobb och stammishak. jag har en ny fin lägenhet med balkong och ljusslingor och badkar och elsa beskowböcker på femte våningen.
i kväll åker jag buss hem i tio timmar, och första sträckan längs karlbergskanalen på väg ut från stan kommer kännas sorgligare än på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar