fredag

lyckan *ler* mot en

Idag har det hänt en massa fint! Jag älskar listor så jag var tvungen att göra en fina saker-idag-lista nu.
Vaknar och tittar ut i vardagsrummet där min pappa redan sitter och tittar på julkalendern,
när jag inser att vi är så lika och jag älskar honom så himla mycket.
Rektorn håller jultal om att snälla pojkar visst får
kyssa vackra flickor och jag gråter en skvätt.
Det är soligt.
Blir fotograferad av en streetstylebloggerska på stan
trots att jag för första gången på terminen använder skor utan klack
och känner mig lite ful men väldigt glad.
Shoppar varma yllesockar som nån militär på sextiotalet inte använde,
lite östtyska klänningar och annat bra på armyshopen.
Kassören tilltalar mig fröken och ger mig en succéslips, vad det är vet jag inte ens själv.
Nu ska jag åka taxi typ tre meter till ett julbord
med min mysiga familj och mysa på Aschanska villan.


Känner mig sådär glad och nöjd med livet som bara typ niotillfem verkar vara.
Puss & flott baconflott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar