söndag

brat!

jag är bortskämd kom jag på idag. jag skriver mest om hur dumma mina föräldrar är och vad jag vill köpa åt mig själv.
nej, nu tar jag mig i kragen och berättar om hur fina mina föräldrar är:

mamma: ickedömande och levande. målar oljetavlor, sjunger i operakören, har lämnat orgel och gud bakom sig. bekräftelsesökande men samtidigt stadig, varm och trygg. gillar inte att slösa pengar utan lägger det på viktiga saker istället. diskuterande och vrider och vänder på allt och ser många aspekter av samma fråga. detta gäller även i klädbutiker då hon ska jämföra vareviga plagg av samma sort och storlek för att se om något kanske är lite felsytt.

pappa: självuppoffrande utan ett uns av martyrskap i sig. barnläkare och hårdrockartrummis. glömmer lätt viktiga saker och kan verka disträ även när det gäller viktiga saker, där känner jag igen mig. anser att pengar inte är något problem och bränner många hundralappar i månaden på metallicaskivor och dvd:er. lugn och balanserad, inte lätt att göra arg förutom när man börjar prata om de stora orättvisorna kungen och anders borg.
jag börjar gråta om nån är dum mot pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar